Uppstart Lisam Forum

Postad i: Didacticum, IKT-pedagogerna, Lärmiljöer, LISAM den 8 June, 2018 av Anna Söderström

0 people like this post.

Igår samlades ett antal personer från olika håll för att diskutera ett gemensamt intresse: Vår lärplattform Lisam! Den används och utvecklas i stor utsträckning, men användningen ser väldigt olika ut och det vore bra att dra lärdom av de erfarenheter som finns. Från Didacticums håll vill vi hjälpa till att fundera ur ett pedagogiskt perspektiv, vad går att göra? Vad gör andra och var finns det goda exempel? Det finns schemalagda utbildningar i hur Lisam funkar, men hur når en ut med uppdateringar och möjligheter som kommit successivt? Det är en utmaning, men vi kommer fortsätta utveckla samtalet och kommunicera ut det via olika kanaler.

Det jag ser fram emot att jobba med är den visuella aspekten, hur bygger vi in andra medier än text och dokument? Hur kan en jobba med färg, form, bild och lösningar för social interaktion för att nå ut med kursinnehållet så som det är tänkt? Ett digitalt rum behöver också en begriplig design, såsom ett fysiskt rum, för att lärmiljön ska funka som just LÄRmiljö.

 /Anna


 

Taggar:  -  -  -  - 


Kommentera!

IKT-studion

IKT-studion
IKT-studion är sen 2018 en del av högskolepedagogiskt centrum Didacticum. I den här bloggen samlar IKT-pedagogerna Anna Söderström och Linnea Björk Timm mfl tips, lärmaterial och omvärldsbevakning inom området utbildning och IKT för lärare inom högre utbildning.

Sök i bloggen

Sidor

Kategorier

Mest bloggat om

3d-skrivare appar Cura digitalt berättande flipped classroom Google IKT IKT-dagen IKT-podden iPad LISAM makerkultur pedagogiska språnget podcast presentationsverktyg wikimedia commons Wikipedia

Arkiv

Metadata



Detta är en personlig webbsida och information framförd här representerar inte Linköpings universitet. Se även Policy för www-publicering vid Linköpings universitet.

This is a personal www page. Opinions expressed here do not represent the official views of Linköpings universitet. Please refer to Linköpings universitets wwwpolicy.



IKT-studion drivs av WordPress