{"id":42,"date":"2022-06-20T12:13:42","date_gmt":"2022-06-20T11:13:42","guid":{"rendered":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/?p=42"},"modified":"2022-06-20T12:13:42","modified_gmt":"2022-06-20T11:13:42","slug":"nulage-fran-norrkoping","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/2022\/06\/20\/nulage-fran-norrkoping\/","title":{"rendered":"Nul\u00e4ge fr\u00e5n Norrk\u00f6ping"},"content":{"rendered":"

Vi har tr\u00e4ffats p\u00e5 plats tv\u00e5 g\u00e5nger under den h\u00e4r terminen, vilket har varit helt underbart. T\u00e4nk att vi enbart sett varandra via sk\u00e4rmar, och s\u00e5 pl\u00f6tsligt f\u00e5r man en kropp till det ansikte vi under ett \u00e5r har sett! F\u00f6rsta g\u00e5ngen vi hade ett fysiskt m\u00f6te var vi p\u00e5 plats i Link\u00f6ping p\u00e5 Campus Valla och arbetade med texter, exempel ur observationer och med att fylla p\u00e5 med analys till v\u00e5ra texter. Det var en dag som fyllde oss med ny energi till arbetet med v\u00e5ra texter!<\/p>\n

Andra tillf\u00e4llet tr\u00e4ffades vi i Norrk\u00f6ping p\u00e5 T\u00e4ppan och d\u00e4r gjorde vi en djupdykning i varandras analyser. Vi tittade p\u00e5 en analys i taget och gav varandra tips, id\u00e9er och tankar om hur det skulle kunna utvecklas eller f\u00f6r\u00e4ndras. Ett mycket l\u00e4rorikt och konstruktivt m\u00f6te som ledde till m\u00e5nga bra och l\u00e5nga diskussioner. Vi har ocks\u00e5 planerat in en ny tr\u00e4ff efter sommaren och d\u00e5 blir tr\u00e4ffen i Motala, vilket ska bli toppenkul.<\/p>\n

Vi \u00e4r mitt uppe i v\u00e5rt arbete med v\u00e5ra rapporter och arbetar h\u00e5rt med att f\u00e5 till en bra struktur och form f\u00f6r hur rapporterna ska se ut. Hur ska vi skriva bakgrund, analyser och resultat? Det \u00e4r n\u00e5got vi alla k\u00e4mpar med att f\u00e5 till, vilket i sig \u00e4r en tr\u00f6st!<\/p>\n

Vi \u00e4r ocks\u00e5 mitt uppe i att g\u00f6ra en aktion 2, d\u00e4r vi utvecklat arbetet utifr\u00e5n aktion 1 och\/eller provar n\u00e5gon av de andras aktioner i v\u00e5r egen f\u00f6rskola. Vi har valt att g\u00f6ra p\u00e5 lite olika s\u00e4tt men det \u00e4r verkligen ett sp\u00e4nnande arbete som vi har framf\u00f6r oss under h\u00f6sten.<\/p>\n

En annan sak som h\u00e4nder under h\u00f6sten \u00e4r att vi ska f\u00f6rel\u00e4sa p\u00e5 en konferens i November 22 vilket vi ser fram emot. Men f\u00f6rst lite sommar och ledighet f\u00f6r att fylla p\u00e5 energikontot!<\/p>\n

Ha en sk\u00f6n sommar \u00f6nskar vi genom<\/p>\n

Malin \u00c4hlstr\u00f6m f\u00f6rskoll\u00e4rare i Norrk\u00f6pings kommun och Sara Ceho f\u00f6rskoll\u00e4rare i Norrk\u00f6pings kommun.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vi har tr\u00e4ffats p\u00e5 plats tv\u00e5 g\u00e5nger under den h\u00e4r terminen, vilket har varit helt underbart. T\u00e4nk att vi enbart sett varandra via sk\u00e4rmar, och s\u00e5 pl\u00f6tsligt f\u00e5r man en kropp till det ansikte vi under ett \u00e5r har sett! F\u00f6rsta g\u00e5ngen vi hade ett fysiskt m\u00f6te var vi p\u00e5 plats i Link\u00f6ping p\u00e5 Campus Valla och arbetade med texter, exempel ur observationer och med att fylla p\u00e5 med analys till v\u00e5ra texter. Det var […]<\/p>\n","protected":false},"author":721,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[415199],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/42"}],"collection":[{"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/users\/721"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=42"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/42\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":43,"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/42\/revisions\/43"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=42"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=42"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.liu.se\/flersprakighet-i-forskolan\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=42"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}